Wednesday, January 03, 2007

police abusing the power?!?... caught on video?!?...

if this proven to be true... i wonder how will musa hassan react to this kinda stuffs... eventho this happened before his time as the ketua polis negara, think am kinda sure there are loads more pests like this abusing their powers!...







fwded email...

http://www.youtube.com/watch?v=AEPovVo7DOc
http://www.youtube.com/watch?v=gHqcb3Pvk0w

about the video...

Pada hari yang sama lebih kurang 6.50pm - 7.00pm, En. Mohd Salleh Bin Abdullah RF/87626 dan isterinya bersama-sama dengan anaknya datang sekali lagi ke kedai saya. 2 buah kereta yang penuh dengan orang yang tidak saya kenali telah berhenti di depan kedai saya. En. Mohd Salleh, isterinya bersama anaknya menjejaki kedai saya dan En. Mohd Salleh RF/87626 melempar kertas yang dicetak warna pada sebelah pagi itu di kaunter dan bermula membuat bising di kedai saya sehingga menakutkan pelanggan-pelanggan yang mengunjungi ke kedai berinternet saya. Pasangan suami isteri itu yang bert-shirt Polis Diraja Malaysia tidak menerima penjelasan saya dan terus menjerit dan membuat bising di kedai saya. Saya tidak mempunyai cara lain dan memulangkan RM12.00 walaupun rugi kerana saya masih ingin meneruskan perniagaan saya dan menjaga keselamatan isteri dan anak saya yang berada di kedai pada masa itu. Isteri saya ingin cuba menerangkan sekali lagi dan menyuruh anaknya membuka disketnya untuk membuktikan kepada ayahnya tetapi anaknya terus meninggalkan kedai saya disebabkan gagal mengeluarkan disket kerana isteri saya juga berada dikedai semasa anaknya membuat percetakan warna. Semasa En. Mohd Salleh RF/87626 bersama isterinya keluar dari kedai dan En. mengatakan "Kalau kedai you buka di Besut, kedai you akan tutup". Disambil itu pasangan suami isteri itu mengatakan ingin membuat laporan dan saya tidak mempedulikannya sehingga pada 25 Mei 2006, saya menerima surat daripada Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia baru saya sedar kata-katanya "Kalau kedai you buka di Besut, kedai you akan tutup". Saya bimbang perkara ini akan merosakkan imej kedai saya dan pengugutan yang berterusan pada masa yang akan datang kerana kata-kata seorang kontinjen polis adalah lebih berkuasa jika berbanding dengan orang biasa, dan saya membuat laporan ke Ibu Pejabat Polis Diraja Malaysia Kuala Terengganu dan kini ingin membuat laporan ke Polis Diraja Bukit Aman kerana takut pengugutan yang berterusan kerana pasangan suami isteri ini merupakan kontinjen Polis Diraja Malaysia. Sila tuan / puan meneliti kata-kata polis itu di dalam VIDEO yang sempat saya rakamkan

No comments: